Hubspot is voor veel bedrijven vandaag de dag bijna niet meer weg te denken. Het kan gebruikt worden voor allerlei verschillende doeleinden en dus ook onder andere voor het genereren van meer leads. Dit kun je doen door het versturen van onder andere nieuwsbrieven, maar ook tal van andere manieren. Het grote voordeel aan deze tool, is dat het een CRM systeem is, wat alle waardevolle informatie over je klant en potentiële klanten vastlegt, zodat je ze op een persoonlijke en correcte wijze kunt benaderen. Wel is het belangrijk te weten hoe je dit het beste kunt doen. Dus wil jij meer leads genereren via Hubspot, dan hebben wij een aantal handige tips voor je!

 

Wat is een lead?

Voordat we dieper ingaan op het genereren van een lead via Hubspot, is het goed eerste te weten wat een lead nu eigenlijk is. Wat we namelijk vaak zien, is dat veel bedrijven ten onrechte spreken van een lead, terwijl dit absoluut niet het geval is. Een lead is eigenlijk niets meer dan iemand die heeft aangegeven wel interesse te hebben in een bepaald product of een bepaalde dienst. Hierbij kun je denken aan het aanvragen van een offerte of het inschrijven van de nieuwsbrief. Een websitebezoeker die onverrichter zake weer is vertrokken, die valt hier natuurlijk niet onder. Belangrijk is dus dat eerst weet wat voor jouw bedrijf leads zijn, zodat je op basis daarvan met deze groep aan de slag kunt,.

 

Zorg dat je persona’s maakt

Wat belangrijk is om een lead om te zetten in een klant, is door ervoor te zorgen dat je iemand volledig in beeld hebt. Dat houdt dus in dat je alle mogelijke informatie moet zien te verzamelen over een bepaald persoon of bedrijf, zodat je op basis daarvan met een gericht aanbod kunt komen, die eigenlijk niet te weigeren is. Om dit te kunnen realiseren, is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te achterhalen. Dit kun je doen door de klant allerlei gegeven in te laten vullen, maar kun je natuurlijk ook gewoon doen door het gedrag te analyseren met verschillende tools.

 

Segmenteer je leads

De één bezoekt je website met een compleet andere insteek dan de ander. Je kunt je namelijk wel voorstellen dat iemand die een brochure opvraagt over verschillende soorten zonnepanelen, een stuk minder ver in de salesfunnel zit, dan iemand die een offerte opvraagt. Op het moment dat je dit in kaart hebt gebracht en je leads hebt onderverdeeld, kun je op basis van deze informatie gericht met je leads aan de slag om deze te doen laten bewegen tot klant.

 

Zo belangrijk is het

Je zult verstelt staan over het feit hoeveel websites en ook webshop potentiële klanten laten gaan. Door een eenvoudige automatisering in te stellen, die de bezoekers continu blijven voorzien van relevante informatie en ook laat merken dat ze gewaardeerd worden, zul je merken dat je conversie vele malen hoger komt te liggen, dan wanneer je deze mensen links laat liggen.